De ce este importantă mișcarea (exercițiile fizice)?


 

miscare-exercitii-fiziceCel mai potrivit lucru pentru „atingerea țintei magice” în menținerea tinereții și a sănătății optime este o balanță echilibrată între mișcare și nutriția specifică. Întregul organism beneficiază în urma acestei formule, atât fizic, cât și psihic.

Mișcarea regulată îmbunătățește digestia și defecația, crește și îmbu­nătățește nivelul energetic, promovează masa musculară în detrimentul masei grase, scade colesterolul din sânge, mărind nivelul colesterolului bun (HDL) și scăzând cantitatea de colesterol rău (LDL).

Exercițiile fizice reduc stresul și anxietatea, factori care contribuie la apariția multor boli. În plus, în afară de beneficiile fizice, studiile au arătat că mișcarea regulată îmbunătățește starea de spirit și reduce anxietatea și depresia.

Rolul mișcării (exercițiilor fizice) în menținerea sănătății a fost studiat de Aerobics Center Longitudinal Study din SUA, care a examinat efectele diferitelor forme de fitness. În conformitate cu un raport al acestor studii, publicat în Journal of the American Medical Association, lipsa de mișcare pune în pericol sănătatea la fel ca fumatul și prezintă un risc mai ridicat decât colesterolul, hipertensiunea și obezitatea. S-a raportat că fumătorii care fac exerciții fizice moderate, dar au hipertensiune și colesterol ridicat, trăiesc mai mult decât nefumătorii care sunt sănătoși, dar sedentari. Se poate ajunge la o formă fizică bună în 10 săptămâni prin mai multe forme de activitate fizică, inclusiv un program zilnic de mers pe jos, pe bicicletă sau de grădinărit.

Gimnastica include o varietate de mișcări și diferite activități.

Exercițiul recreațional se face, în mod special, pentru relaxare, în timp ce exercițiul terapeutic se face ca să atenueze sau să prevină o problemă anume. Câteodată, exercițiile pot fi atât recreaționale, cât și terapeutice. Luați înotul ca exemplu. Acordând atenție specială mișcărilor brațelor și ale umerilor, înotul poate rezolva atât nevoile recreaționale, cât și pe cele terapeutice ale unei persoane care are artrită la umăr.

Există un număr de tipuri de exerciții, fiecare cu un scop anume:

  • Exercițiile aerobice și de rezistență îmbunătățesc capacitatea organismului de a consuma energie și oxigen. Înotul, mersul pe bicicletă, alergarea și mersul rapid sunt exemple ale acestui tip de mișcare. Sistemul cardiovascular beneficiază în urma creșterii cantității de sânge și a circulației acestuia prin mușchi, ceea ce aduce oxigen organismului. Doar 20 de minute de gimnastică aerobică zilnic pot scădea hipertensiunea și întări activitatea cardiacă.
  • Gama de mișcări ajută la menținerea unei bune funcționări a orga­nismului. Extensiile și mișcările mâinilor în sens circular sunt un exemplu al acestei game de mișcări. Este necesară o anumită flexibilitate pentru a putea urma aceste exerciții, astfel încât înainte se recomandă mișcări de extensie musculară.
  • Exercițiile de forța ajută capacitatea de contractare și de lucru a mușchilor. Exercițiile pentru abdomen sunt un mod de a întări mușchii abdominali.

Mai rar se întâmplă ca un exercițiu să atingă două scopuri. De aceea, un exercițiu de forță nu va influența neapărat rezistența, iar gama de mișcă nu va îmbunătăți în mod necesar și rezultatele obținute prin exercițiul de forță. Un program complet de exerciții trebuie să aibă în vedere scopuri: individuale și include activități specifice pentru a atinge aceste scopuri.

Exercițiile fizice nu trebuie considerate o caznă. Încercați să selectați activitățile care vă fac plăcere și urmați-le. Orice ați alege, începeți ușor, ascultați-vă organismul și creșteți treptat intensitatea și durata exercițiilor.

Dacă aveți peste 35 de ani și ați dus o viață sedentară mult timp, consultați medicul înainte de a începe orice exercițiu sau program nou.

Sursa: ,,Nutriție și biotratamente de Phyllis A. Balch, o lucrare de mare valoare, pe care o recomand, reprezentând un „ghid complet pentru vindecarea fără medicamente, prin vitamine, minerale, plante și suplimente nutritive″. Îți poți achiziționa această lucrare de aici: link-3.


VREAU SĂ TE ROG CEVA: Dacă ai găsit erori în acest articol, sau dacă apreciezi că sunt necesare înlocuiri sau completări, te rog să nu eziţi să mă anunţi. Părerea ta contează foarte mult pentru mine, în primul rând pentru că eşti cititorul meu, iar în al doilea rând pentru că mă va ajuta să îmbunătăţesc articolul, spre a-l face cât mai util pentru tine şi ceilalţi cititori. În josul paginii ai un formular pentru comentarii, unde îţi poţi expune părerea. Îţi mulţumesc şi aştept cu interes părerea ta!

Ți-a plăcut acest articol? Abonează-te și la următoarele gratuit:
Adresa ta de email:

Ion Bogdan Popa

Român creștin ortodox, blogger la Chibzuintza.ro, tata a trei copii, pasionat de internet, optimist, .....

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *